Advertise Here

Nuurcafe ALT/TEXT GAMBAR ALT/TEXT GAMBAR ALT/TEXT GAMBAR

Saturday, 26 February 2011

ILLUMINATI


illuminati

  • Diambil dari kata ‘Alumbrados’, sekelompok orang yang menyatakan telah menerima pengetahuan rahasia dari sumber yang lebih tinggi, sehingga mereka mempunyai kemampuan intelektual yang superior.
  • Didirikan sejak 1 Mei 1776 di bawah pimpinan Adam Weishaupt.
  • Berhasil mengontrol kelompok rahasia lainnya yang sudah lebih dulu lahir, seperti Freemason
  • Melakukan infiltrasi ke berbagai organisasi lain dan pemerintahan.

TUJUAN ILLUMINATI

  • Menguasai dunia
  • Menghapuskan bentuk kerajaan
  • Menghapuskan kepemilikan pribadi
  • Menghapuskan warisan
  • Menghapuskan patriotisme
  • Menghapuskan nilai-nilai keluarga
  • Menghapuskan konsep agama yang menyembah Tuhan menjadi pemujaan terhadap “reason” –rasionalisme—.

STRATEGI ILLUMINATI

  • John Robinson, 1798, ‘Proof of a Conspiracy’
  • Memenangkan rakyat biasa di segala lapisan kehidupan melalui sekolah, sikap keterbukaan dan penuh empati, pertunjukan, ketenaran, toleransi kepada setiap prasangka
  • Menyampaikan pandangan melalui fashion pada setiap bentuk kesenian dan slogan kemanusiaan
  • Mengarahkan kebijakan pendidikan, manajemen keagamaan
  • Harus punya pengaruh di akademi militer, universitas, percetakan, penerbit buku, toko, dan kantor yang mempunyai efek terhadap pembentukan pola pikir seseorang.

REVOLUSI

  • Menggerakkan Revolusi Perancis 1789-1794 melalui Kelompok Jakobin sebagai pendobrak
  • Penciptaan TATA DUNIA BARU serta REPUBLIK UNIVERSAL
  • Pemimpinnya adalah ROBESPIERRE, yang mengemukakan “Deklarasi tentang Hak Manusia”
  • Babeuf, yang mengemukakan “Manifesto Kesetaraan”, dengan cara menghapuskan kepemilikan pribadi dan distribusi yang sama
  • Penggunaan Bible untuk pergerakan komunis
  • Menggerakkan Revolusi Oktober Rusia 1917 melalui Kelompok Bolshevik.
  • Pemimpinnya adalah Leon TROTSKY dan Vladimir LENIN yang berpegang pada “Manifesto Komunis”nya Karl Marx.

KOMUNISME

  • Engels adalah filsuf dan tokoh kapitalis yang sangat kaya
  • Engels membantu sahabatnya Karl Marx menulis “Manifesto Komunis” tahun 1848
  • Tahun 1859, anggota Illuminati, Nihilis dan Atheis bertemu di New York
  • Membentuk gerakan Komunisme Internasional.

KAPITALISME vs KOMUNISME

  • Menciptakan PEMERINTAHAN TUNGGAL DUNIA untuk meniadakan kedaulatan bangsa-bangsa
  • Dilestarikan secara gradual melalui sekolah, universiti, pejabat pemerintah, dan media
  • Dilakukan pemisahan antara kapitalisme dan komunisme agar masing-masing punya pengikut besar
  • Skenarionya, Kapitalisme harus menang.
credit to http://itempoeti.wordpress.com

Tuesday, 22 February 2011

Peristiwa-Peristiwa Penting Bulan Rabiul Awal


 
Pengertian

Bulan Rabiulawal bermaksud bulan dimana bermulanya musim bunga bagi tanaman. Mengikut kebiasaannya di Tanah Arab, sewaktu bulan Rabiulawal pokok buah-buahan mula berbunga dan seterusnya berbuah.

Maka nama bulan ini diambil sempena musim berbunga tanaman mereka. Dan setelah kedatangan Islam, Rasulullah saw telah mengekalkan nama Rabiulawal ini sehinggalah sekarang.


Peristiwa-Peristiwa Penting Bulan Rabiul Awal



Ada banyak peristiwa penting yang telah dicatatkan oleh sejarah jatuh bangunnya tamadun Islam di dalam bulan Rabiulawal ini dan diantaranya ialah;

1. Kelahiran junjungan besar kita, Muhammad Rasulullah saw. Mengikut sumber-sumber mengatakan bahawa nabi lahir pada 12 Rabiul Awwal tahun gajah bersamaan 23 April 571M. Ini adalah sumber yang masyhur dan menjadi amalan umat Islam di Malaysia mengadakan sambutan Maulidurrasul pada 12 Rabiul Awwal di setiap tahun sehinggalah sekarang. Walau bagaimanapun ada sumber yang lain mengatakan bahawa nabi lahir pada 9 Rabiul Awwal tahun Gajah. Perbezaan pendapat ini akan disentuh lebih lanjut di bahagian Maulidur Rasul.
2. Perlantikan Nabi menjadi Rasul. Dibulan Rabiulawal inilah Nabi saw diangkat menjadi Rasul. Ketika ini Nabi saw berumur 40 tahun. Maka dengan ini bermulah dakwah baginda secara rasmi di Makkah al-Mukarramah.
3. Hijrah- Tarikh hijrah adalah tarikh tibanya Rasulullah di Madinah al-Munawwarah pada ketika itu di sebut Yatsrib. Rasulullah sampai di Quba' pada hari Isnin 8 Rabiulawal dan Baginda sampai di Kota Madinah pada hari Jumaat 12 Rabiulawal dan Baginda menunaikan solat Jumaat yang pertama.
4. Peperangan- Banyak peperangan yang telah terjadi pada zaman Rasulullah saw diantara tentera Islam dan tentera kuffar. Diantara peperangan yang berlaku di bulan Rabiulawal ialah peperangan Safwan (Badar pertama), Bawat, Zi Amar (Ghatfan), Bani An-Nadhir, Daumatul Jandal dan peperangan Bani Lahyan.
5. Wafatnya junjungan besar kita, Muhammad Rasulullah saw. Rasulullah telah wafat pada hari Isnin 12 Rabiulawal 11H bersamaan 7 Jun 632M. Baginda wafat di rumah isterinya Aisyah ra dan dikebumikan di Madinah al-Munawwarah.
6. Abu Bakar ra. menjadi khalifah Pada hari Rasulullah wafat, para sahabat tidak mahu menangguh urusan pentadbiran kerajaan dan segera membai'ah saidina Abu Bakar ra di Dewan Bani Sa'idah. Ini adalah kerana urusan pentadbiran negara tidak boleh terhenti walau seketika dan ia adalah nadi sesebuah kerajaan. Sebahagian sahabat pula menguruskan pengkebumian jenazah Rasulullah saw yang diketuai oleh Saidina Ali ra Ahli Bait Rasulullah saw.
7. Pembukaan Iraq-Tentera Islam yang dipimpin oleh Khalid Ibni Walid ra telah memasuki Iraq dan bermulalah pemerintahan Islam di bumi Iraq di zaman saidina Abu Bakar ra.
8. Pembukaan Baitul Muqaddis- Salahuddin al-Ayubi telah memimpin tentera Islam menewaskan tentera Salib dan seterusnya membuka pintu bagi pembukaan Baitul Muqaddis pada tahun 583 H.
9. Kejatuhan Empayar kerajaan Islam Sepanyol Kubu terakhir tentera Islam di Andalusia telah ditumbangkan oleh tentera Sepanyol yang dipimpin oleh Ferdinando dan Isabella pada tahun 897H. Bermulalah kemusnahan tempat-tempat bersejarah warisan umat Islam, masjid-masjid ditukar menjadi gereja dan muzium dan tiada lagi suara azan di negara tersebut.


gambar


Masjid Haiga Sophia di Sepanyol yang telah ditukar menjadi muzium


Fadhilat Bulan Rabiul Awal



Bulan Rabiulawal adalah seperti bulan-bulan Islam yang lain maka amalan sunat di bulan Rabiulawal adalah sama seperti amalan sunat di bulan-bulan yang lain.

Kita dianjurkan untuk meningkatkan amalan-amalan fardu dan sunat tanpa mengira di bulan manapun di sepanjang tahun.

Amalan-amalan kita itu akan menjadi bekalan untuk kita meneruskan perjalanan ke padang mahsyar esok. Masjidil Haram di Makkatul Mukarramah.

Selain dari itu, kualiti ibadah juga adalah diambil kira. Niat dan keikhlasan mempunyai pengaruh yang amat besar dalam menentukan nilai ibadah kita. Diantara syarat sesuatu ibadah itu diterima ialah niat.

Niat itu akan menggambarkan keikhlasan kita.Kerja yang ikhlas akan membawa kepada kesempurnaan dan kesempurnaan akan membawa kepada kepuasan dan kepuasan akan membawa kepada ketenangan.

Moga kita sama-sama dapat meningkatkan amalan ibadat kita agar kita mempunyai bekalan untuk dibawa ke kampung Akhirat esok, InsyaAllah.

All credit to Jiwang

Sunday, 20 February 2011

Untold History : Bangsa Samurai (Jepung) di Terengganu dan menjadi Legenda








 
kesinambungan dr bangsa jepun yg telah lama menetap di Malaya sebelum pendudukan tentera Jepun di Malaya (sebelum zaman world war 2 lagi)...

untuk makluman...

Sumber dan karya : bro unekspekted from cariforum

Bear in mind - populasi Jepun di Malaya 100 tahun dulu... lebih tinggi dari orang India...

PENIPUAN SEJARAH : GENERAL YAMASHITA TIDAK LAYAK DIGELAR HARIMAU MALAYA

Dia datang buat onar je. Bukan hebat sangat pun... yang paling hebat ialah - Tani Yutaka

siapa itu Tani Yutaka??


  


Dilahirkan di Terengganu in 1910, anak lelaki dari satu keluarga Jepun... yang berniaga kedai runcit di Hulu Terengganu.. dia suke berbaju melayu dan bersongkok mcm orang2 Melayu...






bekas rumahnya di Terengganu masih ada lagi pada tahun sekitar hujun 1940an.. rumah papan mcm rumah orang melayu lain...



TRAGEDI OKTOBER
Sometime in 1930's...bile Jepun invaded Manchuria.. chinese revolted against japanese oversea... adik perempuannya (dua dari kanan) dirogol dan dibunuh oleh orang2 Cina di Terengganu...



Ditambah lagi dendam... pelaku2 tersebut dibebaskan oleh mahkamah British....
Dari 1933.. Tani Yutaka mengganas di terengganu dan kelantan dengan merompak business2 cina dan British... yang bestnye.. ramai ahli kumpulan gangster yakuza (sb diketuai oleh Tani Yutaka kn) ni terdiri oleh orang Melayu...
Siape sangka budak Jepun muke baik sopan santun yg masuk Melayu ni jadi gangster yg amat ditakuti cine dan British pada tahun 1930's to 1940's...

LAGENDA
Name dia tak dikenali disini.. tapi.. amat dihormati di Jepun.. sehinggakan.. dibuat filem khas untuknya pada tahun 1943 untuk mengenang semangat juangnye itu...






Yang paling bestnyer pulak.. cerita Jepun ni, semua pelakonnye tentulah Jepun.. TAPI.. semua pakai baju Melayu... dah jadi mcm cerita P Ramlee plak...

WORKS
Dia meneruskan kerja2 berani mati bersama2 geng2 nya dalam kerja2 sabotage British mase WWII.. then, tak lame lepas Jepun menawan Singapore.. dia mati akibat malaria di Johor...


antara buku mengenainya...




gmbr ni aku xpasti mngenai ape..sape yg power ayat jepun,sila lah translate

bg aku, pe yg menarik bile org Jepun sndri memfilemkn ttg semangat juang bangsa diorang di tempat n negara yg bukan tanah asal diorang...n agk menarik bile lakonan dlm filem perjuanagn bangsa diorang tu, pelakon2 memakai baju melayu...nice one...filem tu thun 1943 beb...

dikutip dari Jiwang.org

thanks to Tango87

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...